2009-01-22

Var kommer alla tankar ifrån?

Linn var hemma idag, hade lite feber igår. Vid frukosten imorse mumlade jag lite för mig själv att jag skulle ringa banken senare. Det fick tydligen igång Linns tankeverksamhet:

-Du är där ibland, vá?
-På banken? Ja, ibland.
-Men mest pappa. För han hugger ju ved, så han är där ibland men du ringer dit.
-Eh, ja, typ...

Efter det så gick det liksom inte att få stopp på henne. Hon pratade i en enda lång mening resten av frukosten. Kommentarer, tankar, frågor OCH svar då hon inte tog sig tid att vänta på något från mig...

"Man kan inte rida på Ulten för då knäcks hans rygg men man kan rida på en älg för de har ju horn men Ulten är ingen älg inte Nisse heller för de är ju djur humm det är ju älgar också fast de inte är hundar det är Ulten, man kan se strecket mellan dina bröst för det är ju liksom ett hål för brösten är ju inte ihop..." osv.

Ett tu tre så hoppade hon av stolen, tvättade munnen och sprang iväg och lekte. Jag plockade undan sen satte jag mig vid datorn för att kolla till mina kurser. Då kommer Linn och säger:
-Jag tycker du borde få gå och lägga dig eftersom det är din födelsedag idag.
-Det är ju inte min födelsedag idag, det var ju härom dagen... och varför skulle jag gå och lägga mig om det var min födelsedag?
-Jo, det borde man få göra. Men jag tycker att du ska gå och lägga dig för att det var din födelsedag härom dagen.

Undra hur hon tänkte där...

2 kommentarer:

Resenären sa...

Ha ha ha!!!
Jag kan nog inte kommentera det på något annat vis...

Barn är bara underbara!!

Thomas Olausson sa...

Det låter som om det gryr en framtida bloggare i de där tankarna. Kommer att tänka på min egen svada när jag har jobbat tolv timmar natt och blir avlöst av min kollega.