2009-01-06

En bra dag

I dag har jag städat, städat, lagat mat, städat, kört barnen, städat, städat, gjort kvällsmat och städat! Ändå så har jag inte städat färdigt.
Jag har nämligen städat väldigt noga och så har jag plockat undan allt julpynt (utom stjärnorna i fönsterna) och det skräpar ner och tar tid, extra lång tid i ett stort hus med julpynt överallt!!!
Ja ja, det är bara att fortsätta imorgon...
Det låter kanske inte som en bra dag men det har det faktiskt varit. Det känns extra rent och skönt när man städar ut julen.
Barnen har åkt skridskor på skridskosjön HELA dagen. De cyklade dit efter frukost (vid 11!) kom hem på eftermiddagen och åt sen körde jag dem dit igen eftersom de ville ha med hockeyklubbor och grejor.
Lolla och Hanna har varit på gården och hälsat på hos farmor idag.
Linn har lekt med sin bästis och hjälpt mig att städa.
Även om jag inte har varit ute idag så måste man ju nämna vädret, 5-8 minus grader och solsken hela dagen!
Nä, jag kan inte komma på något jag kan klaga på .
God natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Skridskosjön, är det Danskesjön vid kyrkan? Nu blev jag nostalgisk, mmm, varm choklad, frusna tår och bambi-åk!