2009-01-16

"Jag samlar mig"

Ja, hela veckan har jag gått här och "samlat mig"! Jag har letat upp, skrivit ut, sorterat och lagt i en fin hög de texter jag behöver för att skriva min examinationsuppgift! Sammanlagt har det på sin höjd tagit ett par timmar. Resten av tiden har jag byggt upp en inre stress med hjälp av tankar som, "jag kan inte", "jag kommer inte att klara det", "jag ska i alla fall försöka", "jag skiter i det" osv... Ingen rolig vecka med andra ord! Och det är inte ens över...
MEN som sagt så ska jag i alla fall försöka. I morgon, lördag, ska familjen iväg och umgås med två andra familjer. Jag blir hemma och börjar skriva och får förhoppningsvis skrivit massor! Än så länge har jag inte skrivit ett enda ord, inte ens en anteckning. Bästa vännen ska också plugga i helgen, helt andra ämne men erbjöd sig att plugga hemma hos mig för att kunna ge mig lite handledning. Hon är ju en van examinationsskrivare vid det här laget, snart färdig studie-yrkesvägledare. Snällt av henne att vilja hjälpa mig trots att hon har att göra... (hon vet nog inte vad hon gett sig in på, hi hi)

Inga kommentarer: