2009-01-17

SVT 1

Hurra för svt 1 och vad jag är glad att vi inte har alla skit kanaler!!! Det räcker med 4:an för att få se lite skit ibland.
Jag tittar väldigt lite på TV. Nästan inget alls faktiskt... Det jag ser är ca 5-20 minuter av något program som min sambo tittar på då jag går in i TV-rummet för att säga något till honom.
I veckan kom jag in till Guldbaggen, fastnade då jag tyckte att det var intressant att se vilka filmer som var aktuella. Det tog inte lång tid innan jag lämnade TV-rummet. Två ord: pinsamt och dåligt!!
Ikväll kom jag in till P3 Guld! Fastnade tills det var slut! Vilken kvalitet. Det var show, bra musik och en superbra värd. Det fick mig att inse att jag ska byta radiokanal också. Länge har jag tyckt att radio (som står på hela dagarna hos oss) är fruktansvärt tråkig! De spelar ju samma låtar precis hela dagarna. Kommer det en ny låt som man tycker är bra, så tar det inte lång tid innan man vill spy när man hör den... De fullkomligt tjatar ut låtarna.
Det här blev ett väldigt tråkigt inlägg om tråkig TV och tråkig Radio av en tråkig JAG.

För övrigt har jag försökt plugga idag med hjälp av bästis EGO vilket resulterade i att bästis EGO pluggade medan jag försökt förklara vad jag hade läst och var jag hade läst vad... Dessutom fick jag göra iordning Hanna för ett "Katt och (r)åtta kalas och en och en halv timme senare köra och hämta henne och grann flickan. 20 minuters körtid (nackdelen med att bo på landet), 15 minuters (som blev 30 minuters) föreställning av de stackars kalas
barnen (egentligen av kalasbarnets mamma) där JAG helt plötsligt ingick i föreställningen i form av KATT (vad gör man väl inte för sina barn) frös gjorde jag också (föreställningen var i något slags rum i stallet) och så ytterligare 20 minuters körtid hem!
När jag kom hem satt EGO fortfarande kvar i mitt kök och klurade. Att hon aldrig tröttnar på mig!?
Ja, jag skulle ju köra Hanna till mormor för övernattning så jag packade Hannas grejor och så körde vi igen. Jag sa till EGO att hon fick gå hem, men hon sa att hon stannade tills jag kom tillbaka!
På vägen hem köpte jag tulpaner och cevapcici till stackars EGO som suttit själv nästan hela dan i mitt kök och läst mina papper...
Ja, min pluggdag blev inte riktigt som jag tänkt mig då Hanna fick bli hemma på grund av att hon skulle på kalas, annars var det tänkt att hon också skulle följa med Lolla till gården.
Imorgon ska de till Lund och jag får åtminstonde några timmar för mig själv, helt ensam hemma! Då MÅSTE jag bli färdig...

2 kommentarer:

Ego sa...

Vad har man annars vänner till?

Anonym sa...

Man är väl aldrig så flitig med annat som när man har något hängande över sig. Du fixar det! Tänk så skönt när det är klart...