2008-12-29

Pussel

Ja ha, då var julen över. I vanliga fall brukar vi ha fullt hus HELA julen, i år hade vi bara fullt hus på julafton. Vad har vi då sysslat med i julhelgen? Jo, vi har lagt pussel! Tre kvällar (och halva nätterna) tog det att lägga dessa 1000 bitar på rätt plats!!! Det roliga med detta pusslet var att det inte var motivet på kartongen som skulle läggas, utan det som mannen på kartongen ser? Här är resultatet...
Idag har vi faktiskt varit i stan. Jag lämnade hemmet för första gången på länge känns det som (förutom promenaderna med bästa vännen och våra hundar som är sååå mysiga och min enda egentid). Jag, Mindy, Hanna och Linn åkte till stan med min mamma. Mindy skulle köpa lösnaglar!!! Jag gjorde några reafynd, jeans och tröjor till barnen.
Sen sa mamma hejdå och Mindy bestämde träff med bästisen i stan.
Jag, Hanna och Linn köpte en liten blomma och gick hem till min mormor i hennes nya lägenhet i stan. Jätte fin! Som vanligt så blev det kaffe, kakor och lite pynt till barnen att ta med hem...
Som en liten bonus, för min del, så var moster Annika och hennes son också på besök hos mormor (Annika har alltid tyckt om att bli kallad moster, hon är ju liksom hela 6 år äldra än mig). Annika var en av de som blev påtvingad min bloggadress via julkortet. En del av mig tyckte det var pinsamt, en annan del tyckte det var roligt. Nu kom jag på en annan känsla jag fick, PRESTATIONSÅNGEST!!! Nu måste ju bloggen bli bättre, roligare ... Tänk om det faktiskt kommer att vara fler än bästa vännen Ego och Carlos Portugal som besöker min blogg ( och de som tjuvläser)! Ja ja, det blir nog bra. Jag kan ju bara vara jag...

2 kommentarer:

Resenären sa...

Jag brukar också titta in hos dig, via Ego...
Men fortsätt vara DU, det tyckte jag lät bra, vem skulle du annars vara?

Lilla stora jag sa...

Tack. Jag brukar kika in till dig också, via Ego...