2008-12-07

Julkorts dags!

Yes! Nu har jag förberett för julkorten... Letat bland fotona, förminskat, beskurit, tagit bort röda ögon, mixtrat, trixat, bytat, ändrat, möblerat om och slutligen skrivit ut dem (ca 187 st då dator f-n typ hängde upp sig)! I morgon blir det julkortsverkstad. Då ska vi (ska tvinga barnen att vara med) klippa, klistra, skriva, glittra, pärla och pynta julkorten! Tänk vad alla ska bli glada för våra välpysslade julkort;)

Nytt för i år är att jag har använt mig av "redan tagna" foto (de flesta från i somras) och att jag skrivit ut dem i skrivaren. Det är egentligen mot mina principer att bryta mot (mina egna) traditioner! Men i år har jag alltså valt att inte tvinga mina barn att delta i den årliga julkortsfotograferingen (med tomteluvor eller annat juligt) som brukar vara en del i vår julkortstillverkning, det blir säkert jul i alla fall!

God natt!

1 kommentar:

Ego sa...

Oj, vad du e duktig. Med vårt schema har jag inte ens tid att lämna in en timmes framkallning...
Hmm, önskar mig en fotoskrivare.
Nu, Tomten!