2008-12-01

Ny lista.

Med tanke på min "vad ska jag läsa till" lista förra veckan, så kan jag förstå om detta verkar konstigt! Men här kommer nu en alternativ lista:

Trädgårdsanläggare
Trädgårdsmästare
Florist
Trä- och möbelteknik
Lokförare

Vad tycker ni?

Anledningen till denna rättsåotroligtväldigt annorlunda lista (jämfört med förra) är att min kära sambo sa idag:
- Jag hittade en utbildning jag vill gå, den är perfekt, så jag sökte den!
Missförstå mig nu inte... jag tyckte det var jätte roligt för honom (och mig) att han har kommit på vad han vill göra och dessutom hittat en utbildning och sökt!!! Jag hoppas verkligen att han kommer in, det hade varit jätte roligt! MEN jag är AVUNDSJUK, jag har ju försökt komma på vad jag vill göra i flera år nu! Detta fick mig att fundera på om jag kanske ska tänka om!? Då började jag tänka bakåt... vad har jag velat bli förr (när det inte var aktuellt att läsa) JO, därav denna lista!!! Kollade lite på utbildningsmöjligheter och tro det eller ej, alla dessa finns som KY-utbildningar i närheten...HJÄLP!!! Vad ska jag göra? Ska jag bestämma mig för något, söka och börja så att jag kan bli färdig någon gång och sen börja jobba innan jag är pensionär? Tänk om jag väljer fel? Jag menar det är rätt så stor skillnad mellan socionom och lokförare eller folkhälsovetare och trädgårdsanläggare, eller?

1 kommentar:

Ego sa...

Som Lisa Ekdahl sjunger: Tänk inte mera, min älskling. Du vet väl ändå vad du vill.
Bra att du gått tillbaka och tänkt på vad du en gång önskat. Vi måste befinna oss i kaos innan det blir ordning. Det fixar sig, hitta dig själv i allt det här...