2008-12-22

Julgranarna färdiga!

3 julgranar i år! En riktig och
två plast. Den riktiga för att
man bara måste ha en riktig
gran. Även om det var Lolla,
Hanna och Linn som var ute
på gården och högg granen i
går så vill jag nog kalla den för
min. Det är nämligen den
granen som får bära mitt guld
pynt och det är jag som klär
den helt ensam.

Plastgran nr 1 står i matrummet
för att den tål lite trängsel då det
blir lite trångt på julafton runt
matbordet. Den granen klär
barnen i julens färger, mest
hemmagjorda tomtar och
smällkarameller men med en
och en annan udda grej, som
tex en lila glittrig fisk. När
barnen klädde granen idag
sa Linn (4 1/2 år):
-Så fin den blir. Jag tror det
är den vackraste granen i hela
världen!
Innan jag hann säga något så
sa Hanna (7 år):
- Det tror inte jag. Kineserna
kan nog göra finare...
Ja, ibland undrar man vad som
står på deras små huvuden!?


Den sista granen är en lite
plastgran med färgade små
lampor och den står i lekrummet
där uppe.

God jul!

Inga kommentarer: