2008-12-12

Julkortslistan

Jag har användt mig av samma julkortslista i stort sett sen jag flyttade hemifrån! Det innebär att jag skickar julkort till en del personer som jag inte har pratat med på många många år. Det låter kanske dumt men det är faktiskt riktigt roligt. Men de har precis som jag (de kanske känner sig tvungna) fortsatt med julkortsskickandet! Det finns också de som inte har fortsatt att skicka tillbaka och det finns de som aldrig har skickat. Men det är helt okej det också, alla tycker inte det är lika roligt att skriva julkort som jag och då behöver man inte, jag skickar i alla fall. Det mest korkade med att vara en sådan inbiten vanemänniska som jag är, är att jag inte heller har lagt till några nya på min julkortslista FÖRRÄN NU!!! Två nya adresser har jag lagt till. Mina kusiner, som flyttade hemifrån för länge sedan...haft egna adresser länge...borde fått julkort flera år i rad av mig! Detta året ska de få det (vare sig de vill eller inte, ha ha ha!).

Mina kusiner, Emil och Emanuel är bröder. Precis som med mig och min syster så skiljer det några år mellan dem. Så det blev väl helt enkelt så att Emil var "min kusin" och Emanuel var "min systers kusin". Emil var min och bara min! Trots skillnad (dock en liten) i ålder och kön så var vi under en lång period i barndomen de bästa vänner, jag älskade Emil... Kissan och bajsan forever (det var så vi kallade oss)! I alla fall var det så jag kände. Ja, Emil var den bästa kusin man kunde ha! Nu för tiden har vi ingen kontakt över huvud taget. Synd. Jag tycker nämligen fortfarande väldigt mycket om Emil, det fick jag bekräftat på min mosters 40 års fest för några år sedan (2-3), då vi hade väldigt roligt. Förutom det så är det ju mest minnen som jag grundar mitt tycke på. Nä minsann, jag ska ta tag i det här. Första steget: julkort! Kanske skriva min blogadress på julkortet och hoppas på en eventuell blogrelation. Det hade varit kul! Tänk om det hade visat sig att han också bloggade, det hade varit ännu roligare!
Nu fick jag en helt ny tanke. Jag skriver min blogadress på (nästan) alla julkort! Det finns ju faktiskt fler personer här i världen som jag tänker på ibland, tex "moster" Annika. Det hade varit jätte roligt om hon tittade in på bloggen någon gång och lämnade en kommentar (kommentarer har hon nämligen gott om, jag vet nog ingen som är så snabbtänkt som henne)!
Ja, jag har många roliga, trevliga, intelligenta och glada släktingar och vänner som jag tyvärr inte pratar med så ofta... Men nu har jag bestämt mig, jag ska i alla fall lämna ett livstecken ifrån mig (förutom julkortet) och det är min blogadress! Sen får var och en tolka och göra vad de vill med det!

Puss och kram, hoppas att vi hörs! Ni kan i alla fall inte säga att ni inte haft adressen för den kommer med julkortet på posten!

P.S. Insåg precis att det lät som ett hot och ni har inte ens fått julkortet än! Snacka om att jag kan hota er sen:)D.S.

Inga kommentarer: