2008-11-24

Jaha?

Jag har tänkt på så mycket de sista dagarna så jag vet inte vad jag ska skriva om. Allt känns så rörigt...
Linn är sjuk. Idag har jag varit med Hanna på barnsjukhuset för en uppföljning av hennes urinvägsproblem (återkommande urinvägsinfektioner). Hon har idag varit utan sin förebyggande medicin i 10 dagar utan att få urinvägsinfektion för första gången på 3 år!!! Hennes urinflöde var normalt och hon tömde blåsan helt när hon kissade, goda tecken! Håller tummarna för att hon har växt ifrån det. Ulten har varit hos veterinären idag och fått utskrivet salva till kliande jumske (400 kr). Mindy och Jakob kvar att köpa julklappar till... ingen aning om vad jag ska köpa. Den där universitets kursen jag läser är måttligt intresant vilket gör kurslitteraturen tung att läsa. Jag har putsat 6 av mina 21 fönster, dock bara på insidan och i mellan, alltså 15 in och mellansidor och 21 utsidor kvar innan första advent! Jag är fortfarande rödhårig! Jag har tvättat 3 maskiner idag. Duschat alla blommor. Jag har inte hälsat på min mormor på jätte länge!!! Båda bilarna har fått på sig vinterdäcken. Om alla människor hade varit glada, ärliga och trevliga mot varandra så hade ingen behövt tycka illa om någon annan eller vara sur eller nåt... för vem kan vara arg eller sur eller tycka illa om någon som är glad, ärlig och trevlig??? Det borde vara så enkelt... Jag måste handla imorgon. Hittade glassmaskinen i förrådet, den har jag inte använt på 15 år (fis vad gammal jag lät nu) undra om den funkar fortfarande? Ska prova den i helgen, kanske saffransglass till första advent... Nu ska jag prova att titta på en film, om jag kan sitta still i soffan i 2 timmar.

Inga kommentarer: