2008-11-08

Ensam hemma

Lördag... sov rätt så länge (jätte länge i Ego mått mätt)! Efter lunch var alla barn iväg på olika håll utom Hanna. Lolla skulle iväg på lite shopping och Hanna följde med.
Jag blev ensam hemma!!! Det är minsann inte ofta jag är det. Det märktes inte minst på att jag blev först helt handlingsförlamad...
-Vad ska jag göra nu då? tänkte jag och stod helt menlöst och glodde i köket ett tag. Då råkade jag få syn på spisen (när jag glodde, liksom) den såg hemsk ut när man glodde på den. Okej, jag skurar väl spisen då. Det tog väl typ 2 timmar men, shit, vad den blänker!! Var enda knapp och detalj är skrubbad med svinto! Shit, vad mina nagelband ser ut!!!
Sen satte jag igång världens höstgryta. Högrev, buljong, tomatpuré, aivar, smålökar och morötter!




Under tiden har jag lyssnat på musik, filosoferat och druckit kaffe (faktiskt med en gnutta vodka i).
Nu kommer snart alla hem och allt blir som vanligt...
Tjo och tjim, maten fram på bordet, gnäll över den ÄCKLIGA maten, lite syskon bråk, lördagsgodis och lite TV-tittande. En helt vanlig lördagskväll...

Inga kommentarer: