2008-11-29

Fis pommes.

Julia har köpt en ny borste idag...
...som numera sitter fast i huvudet på henne!!!
Jag tillbringade en stor del av kvällen med att
pilla, lirka och dra. Den sitter FAST!!! Jag tyckte
att jag kom på en super smart idé när jag försökte
klippa bort stålpiggarna på borsten istället för
att klippa håret. Men när jag hade sprätt små elaka
hoppande stålpiggar över hela toaletten så insåg jag
att det inte hjälpte. Jag kom nämligen inte ända
ner på piggelipiggfisarna. Jag var tvungen att förklara
för Julia (som nog är van vid att jag fixar det mesta)
att det inte gick och att vi var tvungna att klippa
håret. Hon vägrade att tro på det och var säker på
att den skulle lossna av sig själv i natt!?? Så just nu
ligger det en söt tjej och sover i sin säng med en halv
borste i håret...(jag bröt av skaftet för att hon skulle
kunna ligga ner) Måste erkänna att jag fasar lite för
morgon dagen, mest av allt för Julias skull, jag
inte är så säker på att hon kommer att trivas i snagg
på en stor rund fläck uppe på huvudet...
Rätt så konstigt faktiskt... jag sa, bara ett par timmar innan
detta, till Julia att hon hade fått så långt hår och att jag
tyckte det var fint!
Som sagt, fis pommes!

Inga kommentarer: