2008-11-21

Arg!

I dag har jag tillbringat dagen på IKEA och köpcentrat. Jag har faktiskt klarat av alla julklappar utom till två av mina barn!!! Snacka om att bilen var full lastad när jag körde hem, jag hade dessutom köpt ny hatthylla och skohylla. Nu till varför jag är arg... När jag var i sista butiken (som jag inte ens skulle in i för jag var på väg till bilen) så hittade jag en fin julklänning till de två yngsta. Jag beslutade mig för att slå till och ställde mig i kö till kassan. När jag skulle betala och drog mitt kort så sa kassörskan:
- Medges ej står det...
Jag sa:
-Vad konstigt, det fungerade för en liten stund sen i en annan affär???
Hon sa:
-Ja, som det ser ut så har du inga pengar!
Jag höll på att dö och sa:
-Men det vet jag att jag har, jag får försöka ta ut i automaten, jag kommer tillbaka igen.
Jag gick bort till automaten som visade meddelandet "tekniskt fel". Nu är det så att jag har ett sånt där kort som är elektroniskt, fungerar "on line" och om det är tekniska fel så fungerar det inte... Jag vankade av och an och funderade på vad jag skulle göra...
1. Gå tillbaka och säga: "Det gick inte pga tekniskt fel, kan jag få tillbaka min 30% rabatt kupong?" Då skulle hon ju bli övertygad om att jag inte hade några pengar...
2. Skita i att gå tillbaka. Då skulle fiskärringen vara säker på att hon haft rätt och skrattat elakt när hon senare hängde tillbaka mina grejor... Dessutom skulle jag ju förlora min rabatt kupong, jag menar 30% är ändå rätt så mycket!
Jag tror att jag provade ta ut pengar 15 gånger, helt plötsligt så sprutade automaten ut 15 hundralappar i min hand och jag kände mig så lycklig!!! Med stora steg och ett hånflin på läpparna gick jag mot butiken igen för att betala mina grejor och när jag skulle lämna fram fyra hundralappar så var jag bara tvungen att ta upp alla femton för att hon skulle se att jag hade JÄTTE MYCKET PENGAR!!!!!!! Ha ha där fick hon, fiskärringen!! Hoppas hon gråter en skvätt när hon ska sova också, för att hon varit så elak i dag!

Nu är jag inte arg längre...

1 kommentar:

Unknown sa...

Vilken härlig känsla! Där fick fiskärringen.