2008-10-31

Höstlov!

Var tog denna veckan vägen? Tänkte precis tanken, jag (vi) har inte gjort ett skit ... Men oj vad fel jag hade när jag började tänka efter. Lolla har jobbat i skogen (utom torsdag). Barnen har lekt, kollat bio, sovit över, åkt buss till stan och shoppat, varit i Halmstad på badlandet med pappa (torsdag) och följt med pappa till gården och hoppat i hö (hela fredagen). Jag har renoverat hallen, målat om två av barnens rum, möblerat om, sorterat bland leksaker, handlat, lagat mat, varit hos veterinären och tagit stygnen på nykastrerade hunden, tvättat och hämtat och lämnat barnen lite överallt... Jag menar, ett höstlov är ju bara en vecka, så vad mer kan man begära? Inte mycket, tycker jag. Jag är nog rätt så nöjd i alla fall... Och imorgon har vi ju kalas igen! Måste gå och börja med tårtorna...

Inga kommentarer: