2008-10-04

Kanelbullar!!!


Lolla kom på att det var kanelbullens-dag idag! Vilket resulterade i att han och barnen ockuperade köket och bullbaket var ett faktum. Helt ok för mig eftersom jag hade en grej som skulle skrivas färdigt till mitt skolarbete, och det fick jag faktiskt färdigt! Tillbaka till köket... det tar lång tid att baka bullar. Bullbaket var inte färdigt när jag tyckte att det var dags att börja på middagen och det hade blivit lite trångt om jag skulle försöka att samsas om köksytorna, trots att vi har ett relativt stort kök. Så jag dammsög istället! Efter det var det för sent att laga middag. Så vår "lördags-middag" bestod av mannagrynsgröt och kanelbullar!!! Och så en öl till det, jag menar det är ju trots allt lördag!

1 kommentar:

Ego sa...

Okeeej, mannagrynsgröt, kanelbullar och öl. Vill inte ens fundera på hur det ser ut inuti magen....
Men o andra sidan, det behöver jag ju inte tänka på!