2009-07-04

Jag vet!!!

Äntligen vet jag vad jag vill syssla med. Tyvärr så är det nog ett yrke som inte ger så stor utdelning. I värsta fall ingen alls... OM jag inte blir den nya Astrid Lindgren, men den risken är ju väldigt väldigt liten. Ja, jag vill skriva barnbäcker! Kanske kan man försörja sig genom att skriva något annat samtidigt, något som ger lite utdelning. Jag har, som ni kanske vet, läst tre högskolekurser under våren. Skrivande i praktiken, Kreativt skrivande och Barn- och ungdomslitteratur - tradition och förändring, till min egen förvåning, med högsta betyg i alla tre! Och roligt har det varit också även om det har tagit mycket tid och energi. Nu läser jag en sommarkurs som heter Barn- och undomslitteratur - 1900-talet, och i höst ska jag läsa Att skriva och berätta för barn och något annat. Vad tror ni, kan det vara något? Ååå, jag vill, jag vill, jag vill!

1 kommentar:

Thomas Olausson sa...

Klart du ska skriva om du är sugen. Kör hårt!