2009-07-07

Det mysigaste på länge!!!

Jag, Ego och mina tre största barn Mindy, Julia och Jakob en hel dag på Bakken! 9.00 gick vi på bussen i vår lilla by. "Till Ängelholm", sa jag. "Ska ni längre", frågade busschaffören. "Ja (ha ha) vi ska ända till Klampenborg", sa jag. Vet ni vad han säger då? "Ska vi ta en biljett dit då?" Vi köpte alltså en biljett, tur och retur dessutom, från vår lilla by till Klampenborg i Danmark för fem personer för 428 kr direkt på bussen! Helt otroligt!
Kl.12 var vi framme. Barnen fick vars ett åkband och jag tror att de åkte alla karuseller som fanns 10 gånger var!
Vi träffades vid några tillfälle och åt tillsammans och vi såg dem springa förbi i mellanåt, annars roade de sig alldedes själv hela dagen. Jag och Ego roade också oss själv hela dagen! En massa pubar som ville få en stol och en öl testade av oss! Och det gick alldedes utmärkt bra måste jag säga. Lite orolig blev jag ett tag när Ego började tala om alla tapasbarer hon såg. Jag hade bara sett en! Javisst ja, jag blev lugn när jag kom på att hon har ett fruktansvärt dåligt lokalsinne, så det hade inget att göra med ölsinnet! På en terass fick vi syn på en hjort! Den bara stod där nedanför och tittade på en karusell som bankade och dundrade för fullt. Den hade nog varit där förr. Helt plötsligt skuttade den till... och sen började den beta!
Som en snygg avslutning på det hela tog jag mod till mig och åkte en karusell med mina barn!
I samma stund som de spände fast mig och vagnen började röra på sig så ångrade jag mig. Mycket mer än så hann jag inte tänka förrän jag slängdes hit och dit, höll hårt i hatten, fick döds ångest och skrek! Tydligen skrek jag högt för väl nere på marken igen, lite omtumlad och mycket lycklig (för att jag levde) möts vi av Ego som skrattar så att tårarna sprutar. Hon hade hört mig hela tiden och väldigt tydligt.

1 kommentar:

pelle funderaren sa...

Såg först i dag 8/7 att du är tillbaka jättekul/PF